Best-Frit is al meer dan 15 jaar het kwaliteitslabel voor de Belgische frituur en telt zo'n 200 leden.
Al onze leden worden minimaal 1x per jaar onaangekondigd gecontroleerd op meer dan 300 punten.
Afgelopen jaren hebben we een duidelijke plaats verworven in het straatbeeld. Zo'n 200 frituren ontdekten de meerwaarde van kwaliteitscontroles en uitstraling, iets waar de consument toch zo gevoelig voor is.
Jaarlijks organiseren we 4 groots opgezette marketingacties om nog meer mensen te laten kennismaken met de kwaliteit van Best-Frit. En met succes. Meer dan 100.000 personen doen hieraan elk jaar mee.
Met fierheid gaan we de volgende jaren verder bouwen aan een nog sterkere uitstraling van Best-Frit. Zelfs al tonen verschillende enquêtes bij consumenten reeds een sterke naambekendheid aan.
De consument heeft recht op hygiëne en kwaliteit. Onze controleurs blijven hierop hameren.
Alle leden van Best-Frit tekenen het "Charter van de Meester Friturist". Het is een verbintenis om klanten blijvend in de watten te leggen en te zorgen dat alle leden aan de wettelijke normen - en meer - voldoen. De titel "Meester Friturist" geven we niet zomaar weg. Elke aangesloten friturist moet dit verdienen!
Omdat Best-Frit de consument hiervan wil overtuigen, komen we minstens eenmaal per jaar onze frituren onverwacht controleren. Vet, koeling, diepvries... worden gecontroleerd. Ook andere wettelijke verplichtingen, zoals ongediertebestrijding en het bijhouden van allerlei documenten, worden gecheckt.
We beseffen maar al te goed dat één groep sterker is dan één lid. Alle leden blijven heer en meester in hun zaak, maar kunnen daarnaast genieten van tal van voordelen en onze naamsbekendheid..
Alle leden van Best-Frit krijgen voordelen bij de aankopen bij onze partnerleveranciers. Hierdoor verdienen ze hun lidgeld in de meeste gevallen dubbel en dik terug! Bekijk hier de lijst van producten met voordelen.
Alle leden van Best-Frit kunnen kostenloos deelnemen aan alle acties van Best-Frit.